Monday 9 January 2012

SAAT ITU .

assalammualaikum kawan2 bloggers :) ade sedikit cerita yang mahu dikongsi . pada tarikh 5/1/2012 tepat jam 10 malam di hospital besar kulim kedah , satu saat yang xmungkin aku lupakan sampai bila2 :') . ayah angkat aku menghembuskan nafas terakhirnye di sisi aku dan anak sulungnya . arwah uncle shidi baik orangnya , rajin , dan yang paling penting uncle shidi suke sangat SENYUM walaupun dye tengah sakit :( uncle shidi sakit kanser hati tahap ke-3 dan dijangka hayat hidupnya cuma sebulan shj . tapi siapa sangka bila buah pinggang uncle dibuang jangka hayat hidupnya cuma seminggu saja lagi :'( serius aku sedih bila kali pertama jejakkan kaki di hospital tempat dimana uncle shidi ditempatkan :( badan arwah kurus sgt , tinggal rangka je . mulut arwah luka , nak minum air pon xboleh :( pedih :'( arwah menjerit tiap kali dahaga . tapi arwah masih lagi mampu tersenyum :) aku cuma mampu menitiskan air mata :'( aku xcukup kuat untuk menatapnya . anak arwah tersedu2 di cc arwah mungkin xsanggup melihat keperitan yg dialami ayhnya . walaupun arwah cuma ayah angkat aku , aku masih lagi terasa kehilangan nya . aku ada masa malam arwah hembuskan nafas terakhir . masih terbayang senyuman arwah seminit sebelum malaikat mencabut nyawanya :( aku cukup sedih bila terkenang saat2 itu  :'( sungguh aku xkuat bila ku lihat sekujur tubuh itu tidak menguit lagi walaupun sedikit . cuma air mata shj aku lihat mengalir di mata arwah :'( mungkin sakitnya ketika berhadapan malaikat maut . aku cuma mampu sedekahkan Al- fatihah buat arwah :'( aku selalu berdoa arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman :') Aminn .  Al-fatihah .

 

No comments:

Post a Comment