Sunday 9 September 2012

pesan arwah atok duludulu

sedih sangat bile teringatkan arwah atok :( hmm genap 5 tahun atok meninggal dunia . tapi semua kenangan dengan arwah fatin ta penah lupee :') sentiasa ingat , masih segar dalam memori (: skang nih fatin punn dah besa , jadi anak dara dah! hehehe , dah genap 20 tahunn pun :) haiss , kebelakangan ni fatin selalu teringat kat arwah . hmm ta tau kenape :( mase duludulu kann , kalau fatin tengah sedih atokk selalu buat lawak . tak mampu dah nak ingat semua tu , mase tuh seronok sangad2 :D fatin dari kecik dah duduk dengan atok ngn opah . mama sibuk dengan kerja (': Abah pulakk tade . hmmm , mase tuh opah dengan atok lah mama dengan abah fatin . sign report card pun atokk :) mase tuh fatin pegi skola pun atok hantar :) hehehe . mase tuh ingat lagii , atok hantar gi skola naik basikal Tua >.< comel gilerrr ! tapi time tadika sampai darjah dua lah , after then naik basikal sendiri :( atok ta larat nak bawak dah , atokk dah tua . hmm , seronok sangat bile kena manje ngn atok . atokk ajar fatin bace yassin (: tapii fatin ta pandai bacee :'( atok ta marah , atok paham cucu diee . sejak dari ituu atokk bagi fatin hafal surah yassin tuh sampai habiss , atok cakap " kalau fatin tak pandai bace takpee , tapi fatin hafal tau . nanti atok dah takde , fatin boleh jugak bacekan untuk atok " sambil tersenyum . aku ? " tapi takpee ke fatin tak paham maksud atok?" "takpe , nanti belajar tau bile ade mase :) " atok usap kepala aku , atok ajak g makan . terngiang2 kata2 atokk kat aku sampai skang ni :'( tapii bilee tibe waktu atokk sakit , time tuh aku baru form 3 . aku masih tak hafal lagii surah tu , aku baru hafal separuh jee :( atok pesan kat aku , fatin dengar cakap atokk ea . fatin jangan lupa bace surah yassin sampai pandai (: rajin mengaji . nanti atok mati , atokk nak fatinn selalu mengaji untuk atok (: fatin cucu atok kan? sambil mengusap kepala aku :'( aku cuma mengeluh dan tersedu dlm tangisan " fatin janji tokk , fatin janji :'( " atok pernah pesan kat fatin , nanti cari orang yang boleh bimbing diri kite ke arah kebaikan bukan keburukan (: kalau nak pahala banyak kita ubah orang tu . tapi jangan tinggalkan pulak orang tu bile die dah berubah :) sentiasa guide die ;) Alhamdulillah , kawan2 fatin semua baik2 . mereka yang ubah fatin ke jalan kebaikan :) fatin pun takde kesempatan nak ubah orang . fatin ta cukup sempurna (: atokk , fatin rindu sangat kat atokk . fatin selalu doakan atok ditempatkan di sisi orang2 yang beriman dan beramal soleh :') Al-fatihah .

No comments:

Post a Comment